18/2/2017

18/2/2017

dissabte, 3 de juliol de 2010

ORDESA Tozal del Mallo 2280 m. i Faja Racón


ORDESA ... la casa dels horrors , o dels somnis. Es especial , es diferent , es un altre mon. Tot lo demes em semblen succedanis.

Cim Tozal del Mallo 2280 m.
No soc un pirata , em sento Català. Vaig néixer estelat... o estrellat.




Tozal del Mallo Intent “ Anthropos”
Amb previsions de possibles tempestes a la tarda , vaig agafar l’últim autocar per intentar avançar feina.
Per dalt es veia molt negre... però vaig pensar que si aquesta hora no havia descarregat ja no o faria. A les 22h. ja havia muntat el primer llarg i estava menjant-me el bocata sobre del gendarme de la “Ravier”. Quant havia acabat de fer un matalàs amb herbes (no portava equip de bivac) , va descarregar una forta tempesta , amb llamps i trons.
Em va tocar ... resistir.
Ales 6 h. del mati el cel tapat , la paret molla , jo moll fins els ossos i enfredolit.
Començar a plovisquejar... desmuntar el llarg , 3 ràpels i avall.



Excursionisme
El temps va millorar i em vaig dedicar a passejar. Primer al cim del Tozal. Desprès vaig fer la travessa per la Faja Racón , molt maca , passa per sota de totes les parets.
He quedat amb el coll encarcarat i amb torticolis , de tan mirar vies i desploms.


Primera repetició de “Penitent”
En Xevi em va trucar : dient-me que havien fet la via i a més , els va agradar. Em vaig quedar parat i a l’hora content i afalagat.
Ell i el seu company , en Roger , varen fer un encadenament (que pot esdevenir clàssic). Esperó “Barokas” + “Penitent” , 535 m d’escalada a la Fraucata.
Varen alliberar la via (sense clavar). Es te de tenir amb compte que hi ha trams amb roca delicada i exposats. Van donar-li , aproximadament : R1 6a+ - R2 6a+/6b – R3 V – R4 V+/6a – R5 6b+ (una variant) – R6 6b+.
Es un encadenament per gent solvent , física i mentalment.

Escalada esportiva
Passada la decepció matinal i amb un sol que pica de valent , m’he fet passar les ganes :
Passant per la carretera que va de Ainsa a Graus , sempre em crida l’atenció una zona d’agulles i gendarmes , amb una via ferrada inclosa. M’he acostat a la Foradada del Toscar ... he fet varies vies (d’iniciació) , fins i tot n’he encadenat dues.