30/9/2017

30/9/2017

diumenge, 29 d’agost de 2010

AIGUILLES D'ANSABÈRE


Aiguille Petita D'Ansabère (foto del 2008)





Bretxa , on em vist el sol , per breus moments.
Escalada amb lliure :
Lliure vol dir , lliure de fer el que vulguis o puguis (segons la ètica , de cadascú).
L’altre escalada amb lliure que conec , es sense medis artificials (corda , peus de gat , ancoratges...).






28-8-2010

Aguille Petita D’Ansabère “ MONTANER – VICENTE “ 265 m. + 35 6a Ao


He pogut enredar en Xavi i en Ramon , amb la promesa d’un paisatge de postal i unes Agulles de somni , que no em vist...
Em sortit de la plana de Vic , amb una xafogosa canícula estiuenca. Travessar el túnel de Somport (9.7 km.) , i trobant-se envoltats de boires ploraneres , a la fresca.
La meva idea era escalar una ruta històrica a l’Aguille Gran. Desprès de deambular 4h. i no trobar la via , em optat per anar a la Petita (que jo coneixia , d'haber-la escalat el 2008).

No portabam ressenya. La via es tan lògica , que no et pots embarcar.

Els llargs de díedre – fissura - xemeneia , son impressionants. Perfecte per nosaltres , que ens movem al voltant del cinquè grau. La ruta comte amb un pas antipàtic , per superar un sostret... amb un pedal ja col·locat.

Es una molt bona manera de pujar a l’agulla Petita , per qui no s’atreveixi amb “Spigolo”. Però s’ha de tenir amb compte que el grau obligat es semblant i aquí no hi ha parabolts.