30/9/2017

30/9/2017

dimarts, 3 d’agost de 2010

PEDRAFORCA


A la muntanya , em passat alguns dels dies més feliços de les nostres vides.
No sabria dir quin ha estat el millor. Si que recordo el pitjor ... precisament va ser un tres d’agost.
Es pot tenir tanta mala sort ... i a l’hora esser un afortunat.


Pedraforca cara nord “Directa ANGLADA – GUILLAMON” 200 + 300 m. V A1-

El Pedra es com una escola per mi. Aquí vaig fer la primera via llarga (Homedes). La primera solitària (Xandri – Casanelles) , encara recordo la por que vaig passar , encallat una hora i mitja amb un pas de IV.

He anat fen les vies clàssiques , i aquesta em faltava. No pensava que fos tan maca , un festival de díedres i alguna fissura.
Els A1 estan literalment “clavats” (m’han semblat Ae) , s’ha de posar algun friend , però la tònica es Ao de clau a clau. De tan en tan alguna sortida amb lliure obligada (IV+/V). Els que tenen nivell , crec que poden fer-lo gairebé tot amb lliure.
Desprès els llargs ja estan més nets , i la dificultat minva. He recollit la corda i els estris , i sortit per la “Pany”, Collet de la Cova i Calderer (II-III).