18/2/2017

18/2/2017

dissabte, 18 de setembre de 2010

Cingle d'Aiats via "CASAL"

Desde el balcó de casa veig el cingle d’Aiats , mai havia pensat d’anar-hi ha escalar.

Quant en Joaquim Casal (aperturista l’any 1972 , junt amb el seu pare) , em va passar la ressenya (ben detallada , inclòs una foto) , restaurada l’any 2009. Vaig pensar que i tenia preparada una trampa ... o be un tresor amagat durant 38 anys. El material que demana la ressenya , em semblava exagerat , per espantar al més agosarat.

M’ha agradat molt. Es una via mítica , històrica , la primera via oberta al Cingle. Es genial , absolutament lògica. El díedre impressionant.
Només en podran gaudir els que tinguin ulls i anima d’autèntics clàssics.
Si l’agüessin restaurada amb parabolts , es faria més , però perdria part del seu encant.

No era el millor dia , estava moll i tot més precari (el últim llarg plovisquejant).
Se m’ha arrancat un clau , quant m’estava donant corda per sortir amb lliure , resultat : un vol de 6 o7 m. i una lesió.
No he pogut posar al bloc la ressenya original (ni imprimir-la) , no m’accepta el format ?.












Clau “CASAL” innovació del 72
Accés :
Des de Cantonigrós prendre la carretera que va a Olot i Rupit. Al cap de un Km arribem al Coll del Bach , deixem la carretera i prenem una pista (asfaltada) a l’esquerra (cartell) que porta al mas Comajoan. Passat el mas agafem una pista (de terra) a la dreta que va per sota els Aiats direcció a Olot , fins a una tanca , aparquem.

Aproximació :
De l’aparcament es veu la via ; la referència més clara es el díedre de l’últim llarg. Seguin el tancat i per el mixt del bosc , fins sota el díedre , lleugerament a la dreta. Al peu de via hi ha una fletxa desdibuixada i es veu el primer clau. 30’.

Descens :
Sortint de la via dirigir-se cap a la dreta seguint un sender. Arribem a una porta , la creuem . A l’altre banda el camí baixa a la dreta fins un camí més ample i la pista. 30’.