4/10/2017

4/10/2017

dilluns, 24 de gener de 2011

Montrebei Paret Aragó "LAFFRANQUE"


Vull deixar-lo ben clar :

NO he fet mai cap 6b. El meu grau es aproximadament V (no puc negar que a vegades m’ha sortit algun 6a).
El grau que poso a las ressenyes , l’ha fet el meu company o es imaginació meva.
No pretenc enganyar a ningú. Es una orientació , nomes per mi.
L’escalada es un mon tan complexa , cadascú te la seva ètica personal.
Les vies que he fet de comparsa. Per mi son valides i també les considero meves.
També les que he fet en solitari (fen artificial , el lliure) i pujant com puc...
Algunes les he repetit al cap d’un temps. Però una repetició no es el mateix , ja saps el que et trobaràs.
“El grau que fas , es el que ets capaç de fer a vista.”


22-1-2011  Montrebei   Paret Aragó    “LAFFRANQUE” 280 m. 6b A2

La primera via oberta al sector Estall , lògica , evident i directa al cim.
Oberta el juny de 1980 per Maryse i René laffranque , Francis Thomas i Gerard Uzabiaga.

No coneixem ningú , que conegui algú , que l’hagi fet ... No es una via de prestigi.
Compta amb un llarg clau... Serveix de filtre i porta la firma del oberturista. Una llisó d’escalada , de fa més de 30 anys.
Encara que facis 6b a vista , no tens cap garantia d’èxit. S’ha de ser un bon Alpinista , tenir coratge , sang freda i saber llegir la pedra.
A mi em va rebutjar...
He tingut la sort de poder-la fer , amb en Xevi. Naturalment de segon i amb la corda ben tensa. Nomes he pogut respirar , als cinquens de sortida.
La via en conjunt es molt bona.