4/10/2017

4/10/2017

dissabte, 12 de febrer de 2011

HIVERNAL Cara Nord del Pedraforca


HIVERNAL Cara Nord del Pedraforca

Cerdá – Vergés + Cerdá – Pokorski + Pany 500 m.

Quant en Xevi , em va proposar , de fer una hivernal a la Nord del Pedra , sem van plantejar moltes incògnites : Que tinc de portar ?... La motxilla , deixa-la al cotxe. Els grampons , peus de gat i un piolet , penjats al arnes.
He fet centenars de vies de neu , gel i mixta. Però ha estat la meva primera escalada en roca Hivernal ...

Per començar la via , ens em tingut de posar els grampons i fer servir el piolet.
La paret estava seca , les condicions eren molt bones , nomes hi havia neu i gel als trams tombats , repises i canals.
Jo he fet tots els llargs amb peus de gat , intentant no trepitjar neu (a vegades era inevitable). He fet una bona colla de Aos... (aquesta via ja l’havia fet ... i pràcticament neta).
La pedra esta freda , les mans set queden glaçades , sense tacte.
S’ha d’estar avesat a aquest tipus d’escalada , sinó tens molta inseguretat , i fer vies un grau per sota.

En Xevi , que a pesar de la seva joventut , te molta experiència en vies Alpines i de compromís. Ha escalat tota la via (V+/6a) am botes ... Proveu-lo ...
Em fet un molt bon horari , de 6h. 15’ , fins el cim del Calderer.