30/9/2017

30/9/2017

dimecres, 8 d’agost de 2012

Pedraforca ANGLADA - ROBBINS

7-8-2012 Pedraforca ANGLADA - ROBBINS 160 m. ED- 6c+


Una de les ascensions mítiques del Pedra. Si es combina amb la “Cerda-Verges”, es una de les millors del massís. Amb dos llargs excepcionals de diedre fissura.

El primer cop que vaig sentir a parlar d’aquesta ruta (jo encara no escalava), va ser d’en Lluis Casals : Em parlava d’uns passos duríssims d’encastament, on tenia que parar a reposar "encastant el cap" a la fissura... Jo no entenia res, em pensava que m’explicava una pel•lícula de terror.

En Cesar Romero que la repetit recentment amb el Miquel i l’Alfons, m’ha posat el repte en safata. Las vies que et recomana el mestre, segur que son molt bones, el problema es si seràs capaç de ferles...

El primer llarg es la clau de la via. Per escalar el off-width en lliure, es millor girar-se d’esquena a la paret (mirant al refugi). Portava el Camalot nº 5 i no l’he pogut posar enlloc. Al final les meves armes secretes han estat el estrep i el fifi. Tot i axis m’he tingut d’arrossegar a estones per dintre i per fora de la fissura. El tercer llarg es una meravella de Diedre.
Segurament no serè mai capaç de fer aquesta via amb lliure, però per mi ha estat una escalada brillant. Em sembla que en comptes de posar-me el pseudònim Kim.Gil, em tenia d’haver posat “El Trampes i cartó”.