4/10/2017

4/10/2017

diumenge, 9 de setembre de 2012

50 CAMINS D'INCERTESA


Hi ha dues classes de persones, les que tenen uns valors i las que tenen un preu.


PEDRAFORCA   Agulles del Contrafort de la Grallera

“GIL•LOGISME DILEMÀTIC”  200 m.  MD+  6a A1 (6c)

Raonament molt rigorós, que té la forma d’una implicació, antecedent de la qual és la conjunció de dues propostes que pertanyen a un dilema.

Per obrir una via al cor del Pedra, cal una mica d’imaginació. De concepció complicada, a resultat ben simple i lògica. Quina via més maca... Oberta en tres apassionants jornades i un bivac. Le deixat força equipada (excepte el 2º llarg), per si algú vol repetir de manera més fluida, aquesta peripècia.
                                                                 



 50 CAMINS D’INCERTESA

Amb el gota a gota e anat sumant, i amb aquesta via al Pedraforca... "Els meus 50 Camins d’incertesa”.

El  7/02/2004 sem va ficar al cap, que tenia que trobar el camí més fàcil per superar el Cingle de la Miranda. Va resultar la primera via, una escalada tètrica, horrible, amb roca molt dolenta. Vaig descobrir que més que escalar, m’agradava la incertesa... La incògnita, l’angoixa davant el perill evident i la por. Aquestes sensacions i vivències em feien sentir feliç.


Un dia em vaig despenjar per dalt, perquè tenia pressa d’acabar l’últim llarg d’una via, va ser un error... Me’n vaig adonar, que no obro vies perquè les facin els altres , sinó per mi. Es una feina molt dura, esgotadora, si em paguessin per fer-la, no o faria.

Encara que en alguna ruta, alguns trams ja havia estat oberts i explorats anteriorment. La majoria son autentiques primeres ascensions, inèdites. Aquets camins seran poc transitats, però alguns destaquen per la seva bellesa.

D’entre els meus favorits :

“El Paradís dels Horrors” Sau-Tavertet
“Apokalipsis” Cinglera del Far
“Gil•logisme Dilemàtic” Pedraforca
“Pànic Sobtat” Roc de la Calç
“No et Rendeixis” Montrebei
“Isard Feréstec” Ordesa
“Triple Combat” Cingles de Balá
"Una Ferradura de Ruc" Cingles de Rupit
"Atreviment" Perles
"Perplexitat Esperpèntica" Tossal de l'Obaga de la Font
"Desafiament" Tossal de l'Obaga de la Font
"Desig Passional" Vall de Núria"
"La LLum de la Il·lusió" Paret de les Flames
"El 55e Esglaó" Cingles de Collsavenc
"Cap Cim és Prou Alt" Contrafort Paret dels Diables