30/9/2017

30/9/2017

diumenge, 30 de setembre de 2012

Una Ferradura de Ruc




Una Ferradura de Ruc

Jo vaig saber des del primer moment (no sé ben bé com) que era una ferradura. Però a la caixa vaig aprendre que jo era només una ferradura de ruc. N’hi havia de moltes menes : de ruc, de cavall, de cavall més grosses, de cavall ric... Però, tot i saber les meves limitacions, jo tenia (tinc encara) el meu petit orgull : el Ferrer Boig m’havia fet diferent...

Joaquim Casal (L’esperit de fum)



                     
Pedraforca KLAUSTROFÒWIA


La Torre Capeta es una agulla individualitzada, que s’alça erecte per sota del Cim Nord. La primera ascensió data del 7 de setembre de 1958, per J.M. Anglada i Heinz Pokorski. La segona via, “Látimer” de Jordi Camprubi i Remi Brescó, el 16 de juny del 2001.

“klaustrofòwia” es una fissura ample i vertical, amb dos trams OFF - WIDTH. No m’imaginava trobar un llarg tant dur i mantingut, terrible (si s’escala amb lliure). He deixat tres spits repartits en els 40 m. que dura la tortura.
Dos trams pertanyen a la via original "Anglada - Pokorski".





Es possible

L’impossible... No es possible. Però pot convertir-se en possible, a vegades només amb un canvi d’actitud, una mica d’ingenuïtat, de confiança, i que l’oportunitat i la preparació es trobin.
"Com no sabiem que era impossible, ho varem fer..."


No tot es possible... Aquell que desitja massa, es massa el que consumeix. No desitgis el que no tens de desitjar. El que sap aturar-se evita el perill. Però a vegades ens enamorem d’una cosa que sembla impossible i trobem la manera de fer-la possible. Cada dificultat, porta amb ella, els medis per la seva pròpia solució.
Quina sort que te, el que no té més ambicions que les que deu tenir, i que n’és de ric el qui no té més necessitats que les que pot complir.
Estem fets d’una manera que sempre que tenim una engruna d’esperança, las impossibilitats s’esvaeixen.
... Es pot desitjar l'impossible.


Via "Una Ferradura de Ruc" :
Aquesta via esta dedicada a una persona... Les seves inicials estan escrites en un tram de la via.