30/9/2017

30/9/2017

diumenge, 19 de març de 2017

Allibera't


Allibera’t

Totes les parets es poden escalar amb lliure...Només falta tenir la mentalitat, la força i la tècnica necessària. Per alguns escalar amb lliure sembla una obligació, o una obsessió.

Existeixen tres classes d’escaladors :  Els que es pensen que escalen amb lliure, els que alguna vegada han escalat amb lliure, i els que no ho faran mai.  

Lliure és una paraula difícil de definir, perquè es pot interpretar de diverses maneres... Per tant que cadascú faci el que vulgui o pugui.

Sempre he buscat una definició precisa del que és l’escalada que jo practico (quant tinc molta por, se m’han acabat las forces, ho simplement és massa difícil per el meu nivell)... Permet a un muntanyenc mediocre, enfilar-se per una paret, fent el mínim indispensable amb lliure. Amb aquest estil, es poden convertir algunes vies exposades, en una divertida escalada.

Per els bons escaladors, això és com un “Abandonament per d’alt”...

Jo prefereixo “Sortir per d’alt”, sempre és més digne que una retirada.

Si per passar amb lliure cal foradar la roca, i que les vies estiguin preparades, potser encara és més neta l’escalada artificial.

El que si que tinc clar, és que l’única escalada neta, autèntica i lliure... És el solo integral.

“El recorregut... amb solo integral queda en domini de la ficció alimentada al voltant d’un bon foc de Ximeneïa”.  François Marsigny



18/3/2017  Pic de la Valleta 2814 m.   "La VIRGULE"












4/3/2017   Núria







5/3/2017   Ulldeter